At forpligte sig

At forpligte sig

Skrevet af: Mark Timmons | Sted: Salem, Oregon | Publiceret: 18. februar 2011

Sidste weekend i januar var omkring 200 mænd og drenge samlet til et stævne på Macleay Christian Retreat i Salem, Oregon. Fem forskellige stater var repræsenteret, og mange brugte chancen til at forny sine venskaber, og høre en klar tale.

Gary Fenn begyndte stævnet med et vers i Johannesevangeliet 5:27. “Men Jesus sagde til dem: Min fader arbejder stadig, og jeg arbejder også.” Et vers der blev nævnt gennem hele stævnet.

Ærlig forpligtelse

Fenn fortsatte: Gudsfrygt kommer ikke naturligt. Der kræves ærlighed og forligtelse for at komme til Kristi liv. Vor mission er at være i stand til at sige det samme som Kristus sagde i Johannesevangeliet 17:4 – ‘Jeg har herliggjort dig på jorden ved at fuldføre den gerning, du har givet mig at gøre.’

“Ingen andre kan gøre den gerning han har givet mig, og jeg kan ikke gøre nogen andres. Jeg kan glæde mig over det min næste gør, og have fred med det jeg gør.”

Kevin Timmons, 19 og fra Salem, sagde, “Jeg kom for at møde de jeg kender og for at støtte op om broderskabet. Jeg rejste med en større forbindelse med Gud, og en længsel efter at havde noget at give til andre og være en velsignelse.”

Imellem møderne viste det sig at basketball banen var populær, mens saunaen var en mulighed for fællesskab, for de brødre der ønskede at slappe af.

Livet indenfor hjemmet fire vægge

David Simons, 24, ville gerne have rejst længere end de fire timer fra hans hjem i Seattle, for at komme til stævnet. “En ting, der gjorde indtryk på mig var da Gary Fenn talte om at komme til Kristi liv indenfor hjemmets fire vægge—i andre ord, mine daglige situationer. Gud har virkelig gjort alt for mig, sådan som han ser det passer.”

“Mange tilstedeværende vidnede om hvordan denne frelsesvej virker, og hvor glade de var for at modtage en større forståelse for, hvordan de skal leve sine egne liv,” sagde Ben Graham, en mand på 27 år, der er opvokset i Salem. “At være i stand til at dele dette utrolige evangelium med andre mennesker vi kommer i kontakt med—jeg mærkede, at dette gjorde et stort indtryk på os gennem weekenden.”