BCC Australien og New Zealand i Israel

BCC Australien og New Zealand i Israel

Skrevet af: David van der Staal | Sted: Israel | Publiceret: 31. oktober 2013

Ungdomsgrupper fra BCC Australien og New Zealand tager en historisk rejse gennem Israel, og besøger mange landemærker og centrale steder fra Bibelen.

«Jeg er egentlig ligeglad med, om mine udregninger er korrekte,» siger Rolf Ekholt idet han gransker den historiske Jisreeldal foran ham. «Jeg kommer ikke til at være her! Jeg kommer til at ride ned på en hvid hest, og lande på Oliebjerget sammen med min himmelske brudgom!»

Ungdomsgrupperne fra Brunstad Christian Church i Australien og New Zealand har været på en rejse i Israel. De har besøgt mange steder, som er nævnt i bibelen, og hvor Jesus vandrede. Mens vi besøger de forskellige steder, er det blevet klarere og klarere, at selvom alle disse steder er meget interessante, er det ikke de fysiske steder i sig selv, der skal være fokusområdet i vor kristendom.

Vi behøver ikke vandre der hvor Jesus vandrere, men hellere som han vandrede.

Vi behøver ikke vandre der hvor Jesus vandrere, men hellere som han vandrede, «Han gjorde ikke synd, og der fandtes ikke svig i hans mund,...» Første Petersbrev 2, 22. Vi er nødt til at have den samme bøn, som Jesus havde i Getsemenehaven den nat, han blev forrådt, «...ske ikke min vilje, men din.» Lukasevangeliet 22,42.

I dag er sidste dag på rejsen før vi allesammen rejser til det stævne, som bliver afholdt af Brunstad Christian Church i Israel hvert år. Vi har aftalt at møde de andre BCC-ungdomsgrupper fra Taunton, England og Vancouver, Canada, som også er på rundrejser i Israel. Vi har allesammen samlet os på et imponerende udsigtssted på Mount Precicipe i Galilæa. Vi kan se mange historiske steder samtidigt herfra, noget der er tilfældet flere steder i Israel. Til højre for os ser vi Karmelbjerget, foran os i det fjerne er Galiadbjerget og til venstre for os ser vi Taborbjerget, alle vigtige steder nævnt i bibelen. Lige bag os er byen Nazaret, hvor Jesus voksede op og tilbragte det meste af sit liv.

Men Rolf snakker ikke om disse historiske steder. Han snakker om noget, der skal ske i fremtiden. Lige foran os er den enorme slette, kaldt Jisereedalen, også kendt som Armageddon i bibelen. Det er her alle nationerne skal samles til det sidste slag for at kæmpe imod Israel, og blodet vil stå helt på til hestenes bid. Det vil være en forfærdenlig tid.

Jeg kommer til at ride ned på en hvid hest, og lande på Oliebjerget sammen med min himmelske brudgom!

Rolf har lavet en udregning over hvor mange millioner mennesker, som vil være involveret. Men han er egentlig ligeglad med, om hans resultat er i nærheden af det rigtige. «Jeg kommer ikke til at være her! Jeg kommer til at ride ned på en hvid hest, og lande på Oliebjerget sammen med min himmelske brudgom!» Hvordan kan Rolf være så sikker på det? «Fordi jeg har valgt at tage mit kors op hver dag i mine dagligdags forhold.» Han følger virkelig i Jesu fodspor, og gør ikke sin egen vilje, men Guds vilje. 

Idet Rolf snakker, mærker de unge, at tro og beslutsomhed rører sig i dem. Vi behøver ikke at være bange for profetierne om de sidste tider! Jesus var et menneske, helt ligesom os, og han levede det meste af sit liv i Nazaret, lige bag os. Ved at leve vore liv, ligesom har gjorde det, kan igså vi blive en del af Jesu brud og møde ham i skyerne!

Igen bliver vi mindet om at selvom alle de fysiske steder, hvor mange ting nævnt i bibelen skete, er interessante, er de ikke det vigtigste. Det vigtigste er, at jeg følger i Jesu fodspor, at jeg ikke gør noget synd, ligemeget hvor jeg er på jorden. Så bliver jeg mere og mere ham lig og er garanteret en plads i evigheden sammen med ham.

Billedgalleri