En vision for livet

En vision for livet

Skrevet af: Michelle Dokken | Sted: Oklahoma, USA | Publiceret: 31. juli 2012

Når folk har en vision, er de villige til at ofre noget. Hvad burde vores vision være, som unge mennesker i dag? Dette var et af temaerne under en ungdomsweekend i Oklahoma, USA.

Det var en smuk, varm sommerweekend, da en gruppe bestående af 50 unge fra hele Nordamerika ankom til Sky Ranch, Oklahoma. Mange havde rejst lange afstande for at opleve denne denne specielle weekend sammen. Sammen med en dag fuld af aktiviteter, som paintball, lasergame og hesteridning, var der tid til fællesskab med et vigtigt budskab til unge.

Jesus havde en vision: Hans mål var at overvinde al den synd, der boede i menneskenaturen og åbne en vej for hele menneskeheden til at komme fri fra syndens magt.

I Hebræerbrevet 12:3 står der skrevet, at vi skal holde Jesus for øje. Men hvorfor skal vi holde ham for øje? Ved at se hvordan han levede på jorden, som et menneske, og så blive til hans disciple—ved at følge hans eksempel—kommer vi til den specifikke grund til at Gud har skabt hver eneste af os efter hans vilje. Jesus var ung og havde situationer, der lignede vores, selvom det var et helt andet miljø. Men han havde en vision: Hans mål var at overvinde al den synd, der boede i menneskenaturen og åbne en vej for hele menneskeheden til at komme fri fra syndens magt. Jesus havde denne vision for sig, da han opgav sin egen vilje og sine egne mål for at gøre Guds vilje. Fordi han overvandt synden i stedet for at leve efter den, blev han en lykkelig mand (Hebræerbrevet 1:9).

For at fuldføre denne vision skal vi ofre vor egne begæringer, der hindrer os i at blive disciple.

Vi hørte, at som unge skal vi modtage den samme vision for vore liv; en vision som ingen omstændigheder kan tage væk. For at fuldføre denne vision skal vi ofre vor egne begæringer, der hindrer os i at blive disciple. Dette kan inkludere materielle mål, men betyder specielt at kæmpe imod synden. De som får denne vision og virkelig bringer offeret bliver de lykkeligste mennesker på jorden.

Grace, en 22 år gammel deltager fra Urbana, Ohio, var taknemlig for at modtage en vision for hendes eget liv. “Weekenden var så speciel for os alle. Vi samledes i samme sind og ånd for at opbygge hinanden og få en vision. Når Gud giver en person et kald, er der ingen større glæde end at svare på det kald og ofre alt, som skulle stoppe os fra at være trofast imod det."

Hvorfor er dette kald så stort? Ved at tage kampen op, ligesom Jesus, imod vrede, misundelse, bitterhed, lyster, angst og andre ting fra kødet, får vi mere del i fred og bliver virkelig lykkelige. Vi kan også være fri fra at bekymre os om livets bekymringer, som mad og tøj (Matthæusevangeliet 6:25). Gud ærer de, som har den samme tankegang som Josva “Jeg og mit hus vil tjene Herren” (Josvabogen 24:15), og han vil give dem alt hvad de behøver.

 

Ved at tage kampen op, ligesom Jesus, imod vrede, misundelse, bitterhed, lyster, angst og andre ting fra kødet, får vi mere del i fred og bliver virkelig lykkelige.

I stedet for en kortvarig jordisk vision efter materielle ting er det muligt at havde den samme vision, som Jesus havde, en vision der vil bringe frihed fra al synd og med resultat i et evigt liv fyldt med lykke! Det er Guds specifikke mening for hver person. Det er derfor det er vigtigt at holde ham for øje—og så følge—Jesus over alt andet!