Bliv en Jesu Kristi stridsmand!

Skrevet af: Redaktionen | Publiceret: 24. juni 2013

- Hvad forventer en der melder sig til krigstjeneste? Det er jo krig, ikke sandt? Kamp!, siger Johannes Schmechel. I denne tale sammenligner han kristenlivet med en krig, hvor Jesus Kristus er hærfører.

- Så er du jo blevet en krigsmand, præcicerer han. - Og det tror jeg er uhyre vigtigt at vi forstår; At det der venter dig, efter at du har besluttet dig for at leve for Jesus, det er kamp. Men ikke kun kamp. Også sejr.

Schmechel henviser til hvordan denne sejr kan vindes i Første Petersbrev 4, 1-2:

Da nu Kristus har lidt i kødet, skal også I væbne jer med hans sind. For den, som har gennemgået legemlig lidelse, har gjort sig færdig med synden for ikke længere i den tid, der er tilbage her på jorden, at følge de menneskelige lyster, men Guds vilje.

- Eller man kan sige; færdig med sådan det var før, fortsætter Schmechel. - Og hvad fører til, at der bliver slut med sådan det var før? - Det er hvis jeg bliver en stridsmand. Hvis jeg væbner mig med den tanke, at jeg skal lide i kødet for at komme frem. - For ar komme til den sejrsglæde. - For at komme til rigdom i Gud.

Han opmuntrer også de unge med, at de har selveste Jesus Kristus som sin hærfører; Han som er givet al magt i himmelen og på jorden. (Matthæusevangeliet 28,18)

- Nu skal du tage sværdet i din hånd og kæmpe for dit kald, formaner han til sidst. - Du er jo blevet en krigsmand!